2013. augusztus 17., szombat

2013, Könyvajánló II.

Ma ezt könyvet hoztam magammal:

Varga Károly: Vasúti Járműjavító Üzemek Története

Böngészés közben akadtam erre a kiadványra, és első lendülettel túl is szaladtam rajta. Aztán kicsivel később megint elém került, ott már megemlítettek vasutas klubokat is a tartalomban (DVSC, Haladás VSC, stb) így úgy gondoltam, hogy megszerzem.

Miután megkaptam belevetettem magam egyből. A könyv érdekes, a MÁV megbízásából készült és feldolgozza a magyar vasúti hálózat fontosabb műhelyeit, külön fejezetet szentelve az elcsatolt területek járműjavító telephelyeinek. Külön részben taglalja a MÁV-hoz kapcsolódó kultúregyesületek és sportegyesületek bemutatását is. A DVSC-t bő három oldalban mutatja be, és igazából semmi újat nem hoz, de legalább foglalkozik vele. A bemutatás nagy része Égerházi Péter: Bajnokcsapat piros-fehérben című könyvéből van idézve. 

Összegezve semmi újat nem hozott a könyv, de mivel olyan kiadványról van szó, ami foglalkozik a klubbal, így elfér a polcon.

"Vasúti járműjavító üzemek története - Varga Károly

A könyv a magán vasúttársaságok, az iparvasutak és a MÁV keretein belül működő vasúti járműjavító műhelyek, főműhelyek (később járműjavító üzemek) és ezek kulturális és sportegyesületeinek, valamint a városi és elővárosi vasúti járműjavító műhelyek, főműhelyek, járműtelepek, kocsiszínek, fűtőházak történetét dolgozza fel - jelen ismereteink alapján szélesebb vagy szűkebb körben - létesítésüktől napjainkig, megszüntetésükig.

A könyv tárgyalja még a műhelyek, főműhelyek felügyeletének, név és szervezeti változásainak, az említésre méltó közéleti eseményeknek, a vasúti járműjavítás oktatásának (tanoncképzés), a műhelyi cserkészek, leventék, valamint a járművek javításával és karbantartásával foglalkozó néhány kiemelésre érdemes személy tevékenységének rövid történetét is."


 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése