Pályaépítő vagongyári vezetők és munkások
1911-ben a MÁV Igazgatóság a MÁV Gépjavító Műhely területén (a vagongyári munkások lakásaitól délre) építkezés céljára kijelölt egy sportpályányi méretű telket. Nagyon elhagyatott környék volt az akkoriban, nyáron legyek milliói lepték el, a Diószegi út szemközti oldalán ugyanis sertéstelepek bűzlöttek. Aki tehette, a szag miatt elkerülte…
A munkálatok egyébiránt meg sem kezdődtek, mert 1914. március 18-áról 19-ére virradóra iszonyatos tűzvész pusztított az üzemben. A károkat kétmillió koronánál is többre becsülték, és a felcsapó lángok a pénzt is elemésztették. Augusztus elején kitört az I. világháború, egyszerre minden fontosabb lett a szabványokhoz igazodó labdatér létrehozásánál.
Forrás: Sándor Mihály
1911-ben a MÁV Igazgatóság a MÁV Gépjavító Műhely területén (a vagongyári munkások lakásaitól délre) építkezés céljára kijelölt egy sportpályányi méretű telket. Nagyon elhagyatott környék volt az akkoriban, nyáron legyek milliói lepték el, a Diószegi út szemközti oldalán ugyanis sertéstelepek bűzlöttek. Aki tehette, a szag miatt elkerülte…
A munkálatok egyébiránt meg sem kezdődtek, mert 1914. március 18-áról 19-ére virradóra iszonyatos tűzvész pusztított az üzemben. A károkat kétmillió koronánál is többre becsülték, és a felcsapó lángok a pénzt is elemésztették. Augusztus elején kitört az I. világháború, egyszerre minden fontosabb lett a szabványokhoz igazodó labdatér létrehozásánál.
Forrás: Sándor Mihály
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése